dimarts, 19 de maig del 2009

Exercici d'agudesa "periodística"


Des de la meva posició de lector de premsa diària us convido a un breu exercici d’agudesa, diguem-ne, “periodística”.


El diumenge els diferents mitjans de comunicació locals varen publicar les seves cròniques respecte de la manifestació en defensa del Roser que havia tingut el dia anterior i que havia aplegat unes 400 persones.


Us adjunto dues d’aquestes cròniques sense posar-ne l’autor. La prova es simple, heu d’endevinar quina de les dues cròniques ha escrit un periodista que sempre, absolutament sempre, que publica un a noticia on surti la CUP ho fa seguit de les següents expressions: “la CUP, formació política que s’autodenomina d’esquerres” o be “que es va presentar a l’Ajuntament sense obtenir representació”.


Aquí les teniu:


Grupos independentistas vuelven a protestar contra el Parador de El Roser

“Los vecinos del Centre Històric son libres de apoyar el hotel, pero nosotros discrepamos y hoy queda claro con esta manifestación que la mayoría de la ciudadanía no quiere que El Roser se convierta en Parador”. Con estas palabras explicó ayer sus razones para participar en la enésima marcha organizada por grupos independentistas contra el Parador previsto en lo que hasta hace poco fue la sede de la Escola Municipal de Belles Arts quien hacía ayer las veces de portavoz de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP), una de las organizaciones que convocaron un acto que comenzó a las siete de la tarde en la plaza de la Catedral y acabó frente al antiguo convento.


Los manifestantes no pasaron de los 200 y entre ellos, además de miembros de organizaciones tales como la citada CUP, la autodenominada Assemblea de Joves y el Casal Independentista l’Ocell Negre, se contaron también numerosos miembros de organizaciones de similar signo con sede fuera de Lleida. En la marcha participaron también grupos de ball de bastons, tambores y trabucaires llegados, incluso, de fuera de la provincia. Algunos, caso de los trabucaires, exhibían en sus trajes distintivos que los identificaban como procedentes de Igualada. La comitiva desfiló hasta el antiguo convento sin más percance que el traslado de una manifestante a Urgencias después de que se lesionase ella misma con el mazo que utilizaba para tocar un tambor. Los manifestantes no pudieron entrar a El Roser como pretendían, ya que el Ayuntamiento les denegó hace días la solicitud que presentaron para depositar, indicaron, una “ofrenda floral” en el recinto. Al final, se conformaron con dejar un ramo junto al edificio.


La manifestación de ayer llega después de que la Asociación de Vecinos del Centre Històric señalase hace pocos días a las entidades que se oponen al Parador como responsables de obstaculizar las mejoras que el barrio necesita. La entidad, y así lo señaló en su día su presidenta Cristina Armengol, está a favor del hotel previsto, ya que considera que permitirá recuperar un barrio donde la desaparición de comercios y el éxodo de vecinos es moneda común.


El Roser, afirman los vecinos, es un edificio que amenaza ruina y necesita una actuación. Convertirlo en Parador, afirman, es una buena solución: “Un Parador crea empleo directo y hace que a su alrededor se instalen otros negocios. Nosotros estamos a favor y no entendemos por qué estos grupos, cuyos miembros ni siquiera viven en el barrio, organizan cosas como ésta”. La asociación ratificó por unanimidad su apoyo a la construcción del hotel en su última asamblea, pero eso, parece, no sirve para las entidades que se manifestaron ayer. Hace pocos días, una de ellas –la citada CUP– emitía un comunicado para acusar en tono paternalista a los vecinos de “dejarse deslumbrar” por un proyecto que, a su entender, no solucionará los problemas del barrio. Los manifestantes aprovecharon la marcha de ayer para pedir una “consulta popular” sobre el futuro de El Roser. La opinión de los vecinos de la zona, todo indica, no les basta.


Significado histórico y actividad hotelera, juntos en Cardona


La oposición al Parador tiene que ver, en parte, con el carácter de símbolo de la Guerra de Sucesión que tiene El Roser, pero Paradores de Turismo regenta en Cardona otro hotel en lo que fue el último bastión austriacista en aquella guerra. En el hotel se compaginan significado histórico y una actividad hotelera que hace de él uno de los motores económicos de Cardona.


_______


La plataforma Salvem el Roser demana una consulta popular sobre la conversió de l'edifici del Roser en un parador


Uns 400 lleidatans s'han manifestat aquest dissabte a la tarda contra la transformació de l'edifici del Roser en un parador. La manifestació es va concentrar a la plaça de les comèdies al costat de l'IEI, acompanyada de gegants, bastoners, grallers, timbalers, trabucaires i capgrossos. Un gran nombre de persones es van concentrar en aquest espai d'on va sortir la manifestació que va recórrer Blondel i l'Eix Comercial fins arribar al carrer Cavallers on hi ha l'edifici del Roser. Al Roser es va fer una ofrena floral, es va penjar una estelada i es va cantar els Segadors. Acte seguit la manifestació es va dirigir al pla de l'aigua on s'hi van fer concerts i un sopar.


La Plataforma Salvem el Roser demana que es faci una consulta popular per decidir el futur de l'edifici històric del Roser, perquè consideren que bona part de la ciutadania està en contra del parador. El portaveu de la plataforma, Ferran Dalmau, ha explicat que consideren que és un projecte que afavorirà l'especulació urbanística al centre històric en lloc d'aplicar mesures socials tal com reclamen ells. El projecte de convertir el Roser en un parador es va conèixer ara fa cinc anys i des de llavors s'ha reivindicat l'ús acadèmic d'aquest espai tal com ha tingut durant els darrers 150 anys. També és el lloc on es fa l'ofrena floral de la Diada de l'11 de setembre. El Govern espanyol té previst iniciar la licitació de les obres pròximament i la Paeria s'ha negat fins ara a plantejar cap alternativa al projecte.


______


Que? ho endevineu?


Segurament haureu vist ben clar que es tracta de la primera, deu ser per allò de la “autodenominada” Assemblea de Joves (es curiós que mai digui el autodenominado Partido Popular, o el autodenominado partido Socialista), pel curós treball d’investigació (a descobert que els trabucaires eren d’Igualada!!) o be per l’amor especial que destil·la per la CUP, en fi, una primera espasa ciutadana, unida, progressista i democràtica.

Dec ser molt doble però diria que el primer article mes que una crònica d'un acte concret es un article d'opinió de defensa abraonada del Parador, no? segurament m'ho sembla......

3 comentaris:

Anònim ha dit...

molt bé, no? avancem avancem!!!

visca a lluita popular i visca la CUP!

Anònim ha dit...

El pitjor és que el paio s'ho creu: que és un bon periodista, que fa investigació, que és un linx i sobretot que és molt llest. Es desqualifica per ell mateix!

Ruben Cobo ha dit...

I de que et queixes, si més no ens dedica més espai que l'altre. Bé, a nosaltres o a l'associació de veïns, que no se ben bé que és el que van fer aquell dia per sortir tant a la notícia. Em desconcerta per això que, segons l'autodenominat periodista, els veïns sapiguem on vivim. I em desconcerta sobretot, haver viscut durant tant de temps a les escales de sant llorenç pensant-me que era centre històric (pot ser és magraners, ves a saber). El que sap greu és que havent-hi tants periodistes bons a l'atur contractin a aquest intrusista digne successor del nodo, el director del diari s'ho hauria de fer mirar, destil·la massa ràbia i hom podria començar a creure que hi ha quelcom més al darrera. No era també aquest suposat periodista el que en el seu bloc feia unes controbertides declaracions (controbertides, s'entèn, per algú que hi treballa)sobre el diari del qual cobra els sou? Bé, un personatge, amb dos més com aquests a les properes eleccions treiem tres regidors.
Apa, salut i cup.